הד הנטינג

מה זה הד הנטינג?

הד הנטינג, הידוע גם כאיתור מנהלים, הוא תהליך של מציאת המועמד הטוב ביותר לתפקיד. ברוב המקרים, עסקים וחברות משתמשים בשירותי הד הנטינג, ולא בגיוס מסורתי, כדי לאתר ולגייס עובדים בפרופיל גבוה כמו בכירי חברה ברמת מנכ"ל או סמנכ"ל או עובדים בתפקידים מאוד נישתיים. הד הנטרים בדרך כלל עובדים עבור חברות השמה הנשכרות על מנת למלא תפקידים בכירים, מקצועיים או טכניים ובעלי מומחיות ייחודית בחברות. הד הנטינג מתבצע לרוב על ידי איתור מועמדים בעלי הכישורים האידיאליים לתפקיד, אצל חברות מתחרות, שכלל לא חיפשו עבודה חדשה (מועמדים פסיביים). לאחר מכן, ההד הנטר יוזם פניה לאותם מועמדים פוטנציאליים, שהינם המובילים בתחומם המקצועי, ומציע להם הצעות עבודה מפתות על מנת לשכנע אותם לעזוב את תפקידם הנוכחי ולעבור לחברה עבורה מתבצע איתור המועמדים. 

מהו הייחוד של הד הנטינג לעומת גיוס רגיל?

הד הנטר הוא גורם חיצוני לארגון המגייס, הוא בעל מומחיות ייחודית בגיוס עובדים בעלי פרופיל ייחודי. תפקידו לאתר מועמדים לתפקידים המורכבים והרגישים ביותר בארגונים שונים, ובמקרים רבים מדובר בתפקידי הנהלה בכירה. מכיוון שמדובר בתהליך רגיש שבו הד הנטרים מנסים לשלוף עובדים מחברות מתחרות, הם חייבים להיות בעלי יכולת שכנוע יוצאת דופן, יכולת ניהול משא ומתן, והם בעלי יכולת הבחנה יוצאת מן הכלל על מנת למצוא בדיוק את המועמדים הנכונים לתפקיד. תהליך גיוס רגיל מתבצע בדרך כלל על ידי מגייסים המועסקים בתוך הארגון המגייס, והם יתאימו יותר לגיוס עובדים בדרגים נמוכים או דרכי ביניים, באמצעות תהליך גיוס סטנדרטי.

מהם השלבים בתהליך גיוס באמצעות הד הנטינג?

  1. אפיון וניתוח דרישות התפקיד בשיתוף עם המנהל המקצועי
  2. איתור מועמדים רלוונטיים לתפקיד באמצעים שונים, בין היתר באמצעות לינדקאין, חיפוש אצל חברות מתחרות ובאמצעות פלטפורמות נוספות.
  3. מבצע סינון וראיונות עם המועמדים, ומעביר ללקוח רשימה סופית של המועמדים הטובים והמתאימים ביותר.
  4. במידת הצורך הד הנטר יכול לסייע גם בניהול המו"מ על השכר, והוא מלווה את הלקוח ואת המועמד לאורך כל התהליך, עד לרגע חתימת החוזה.
  איזי ג'ובס הינה חברה מובילה בתחום הגיוס וההד הנטינג, אשר מעסיקה הד הנטרים מובילים לגיוס עבור משרות בכירות וייחודיות.

מה היה לנו

5/5 - (1 vote)

מאמרים נוספים

דילוג לתוכן